Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Wednesday 12 October 2011

Wakil Nasyid PERKEP JBS...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...selawat dan salam buat Nabi Junjungan SAW serta para keluarga dan sahabat Baginda...

Alhamdulillah...sepatutnya kita menitip syukur ke hadrat Allah swt krn masih memberi kesempatan pada kita untuk masih lagi bernafas dan menikmati nikmat2Nya yang tidak terkira hebatnya, tidak ternilai banyaknya...dan sebesar2 nikmat yang DIA kurniakan iaitu nikmat IMAN dan ISLAM.

HAri ni nmk kongsi cerita pasal saya jd wakil untuk groupm Perkep Johor Bahru Selatan bagi pertandingan Nasyid peringkat daerah. Eiiii...last2 minit dorang jemput n undang saya. Idea untuk jemput saya jadi solo ni datang dr My Kanda la...sapa lagi, sebab dia merupakan tenaga pengajar bagi group Perkep kali ni...hehehehhe...mmg menjadi minat My Kanda la...Alhamdulillah...ada jugak rupanya yang mengikuti dan menghargai bakat yang Allah kurnia pd My Kanda.

So..kami bakal menyanyikan lagu Rindu by Hijjaz...hurm...slow kan lagu ni? To be frank, mula2 dpt tahu lagu ni, saya mcm x berapa nk semangat sebab lagu ni kalau famly saya kata lagu 'meleweh'. Namun, saya percaya pada kata-kata My Kanda, yang sebenarnya kekuatan lagu ni terletak pada lirik dan solo yang membawa lagu ini. Gaya persembahan serta harmonization ialah perkara sampingan sahaja...(mcm nk sedapkan hati sendiri jek..hahahhah) Nak x nak, saya kuatkan jugak semangat nk bawak lagu ni sebaiknya. Cuma kami masih dalam proses mencari minus oe lagu ni tanpa ada suara latar by HIjjaz...sapa la dpt bantu kami saat2 akhir mcm ni. Apa x nya, kami ada 2 ahri je lagi utk berlatih dan pertandingan sebenar akan berlangsung 15 Oktober ni...alahaiiiiii~


gambar sekadar hiasan je...

Semoga Allah mudahkan setiap urusan kami nnt. dan semoga kami beroleh kejayaan dlm pertandingan tu nnt. X dapat no 3 pon, no 1 jadi lah....hahahahaha.( My Kanda kata: "ayang selalu simpan angan2 mcm tu") Saya pulak kata: X pela, tu jd motivasi utk ayang sendiri...ayang nk jugak menang w/pon ayang tau menanng kalah tu adat pertandingan!"

Bye...nnt kita sambun kat en3 lain pulak ok! Salammmmmm~






dilullabykan oleh noordotyrasulkhan

1 comment: