Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Friday 19 February 2010

birasku keguguran...

Subhannallah...Allah itu Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana...Dia yang Memberi dan Dia juga berhak mengambilnya semula..

Birasku menelefonku petang tadi...dengan sedih dia mmberitahuku ...k.leen keguguran la doty...( i can feel her sadness) Apa yang dapat aku katakan padanya? Sebagai iparnya , aku mententeramkannya dengan mengingtakannya tentang musiabah ni merupakan jalan awal sebelum Allah nak berikan nikmat yg tidak kita duga..

Sesuatu yang berlaku itu pasti ada hikmahnya...walaupun kandungannya baru berusia 9 minggu, namun itulah naluri seorang ibu apabila kehilangan janin yg hidup dalam rahimnya...(aku menulis sambil memegang perutku..umi sayang kamu)tetap merasakn kesdihan walaupon tidak ditonjolkan.

Aku juga mengingatkan k.leen agar berpantang selama 2 minggu(mengikut adat kita orang melayu la..)..aku juga nasihatkannya supaya jgn makan benda2 yg sejuk n bnyakkan makan yg panas2 n minum air suam, mandi pon ngn air suam..sebab rahim perlu pulih n kuat semula untuk baby yg lain nanti..

Hanya yang menjadi ibu sahaja faham bagaimana rasanya sesuatu yg ada dlm rahim kita, dgn jantung yg bedegup, tibe2 hilang dr kita...seolah2 gelap sekejap dunia ni...jgn kan hilang selamanya, aku kalo teeha , putra, or manja x de je kt umah da rasa sunyi..ni kan nk bpisah untuk selamanya..(naudzubillah)

Namun harus disendatkan dalam hati n minda yang Allah maha Mengetahui segalanya..semua yg ada di sisi kita ni dipinjamkan dan kita kena redha dengan apa jua yg berlaku...untuk k.leen...tabahkan hati, jgn ikut perasaan, jaga diri, jaga pemakanan n bnyakkan istighfar pada Allah....

No comments:

Post a Comment