Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Wednesday 9 March 2011

DIAM



Sesudah tiba waktunya tengah malam
Menunggu warna reda terpancar
Sinar matamu bening dan menikam
Jadi...aku telah memilih DIAM
DIAM bukan bererti marah
DIAM bukan bererti kalah
DIAM bukan bererti salah
DIAM bukan bererti lemah
Malam ini kita di cabar dengan angin
Mana ada cinta perkasa yang tak membadai
Antara umbi hidup dengan salur kehidupan
Jadi...aku telah memilih DIAM


DIAM mengajar aku memahami sabar
DIAM adalah salju api pemarah
DIAM umpama bunga penyeri halaman mereda gelora
DIAM dibina dengan ambangan bulan mencari kebenaran
DIAM seperti memandang cermin diri


Setelah 1000 langkah menongkah
Aku telah memilih DIAM
Kerana adakalanya DIAM lebih enak dari berbicara
Jika bicara hanya mengundang marah dan dosa
Memarak api sengketa
Mendatang bencana
Disalah teka

Sesudah tiba waktunya tengah malam
Izinkan aku memilih DIAM
Sehingga aku temui kata-kata
Yang mampu menjadi makna




dilullabykan oleh noordotyrasulkhan

No comments:

Post a Comment