Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Wednesday 18 August 2010

KISAH ORANG BARU....:)








Salam...

Agak seminggu jugak kot aku x update blog ni...rasanya kali terakhir masa 13hb lpas..time tu perut tengah mengeras2 , rasa nk bsalin kejap datang kejap hilang...mmg surprise masa tu..macam tunggu apa je..
Akhirnya pada 14hb tu, paginya bila tgok kat sluar, ada tanda sikit...n aku pon apa lagi..mulalah mngerjakan kerja2 yang sepatutnya sebelum aku tinggalkan umah nnt..( untuk admit 2 de hospital laaa)

Abang pulak masa tu bz siiikiiiit ngn kerja projek kete dia tu....erm.....kul 6 ptg abang ajak balik kota tinggi. Dalam keadaan sakit2 tu, aku gagahkan diri n tawakal aje..takut n cuak jugak bila fikir jammrd jalan nk ke Kota Tinggi tu...tp kami sampai di Hospital Kota Tinggi kul 7.15 mlm....masa orang tengah azan...n bila nurse tu ajak aku check2 kat katil dia ..aku dah cuak ...dalam ati la...tp demi anak n demi suami..aku kuatkan semangat..aku mintak doa pada Allah agar percepatkan n permudahkan segalanya...Bila cik misi tu check...nak tau dah 6cm dah jalan dah ada...means nak kna tunggu sikit aje lagi untuk sampai 9cm / 10 cm...

Then, aku diajak terus check in kat labour room..uisshhh...debaran makin bertalu2..seb baik sempat cium abang td..n tengok teeha puas2.. ada gak terfikit mana tau kot2 mati ke nanti...
Baring je atas tilam yg x brapa nk best tu, aku tgok jam je..sakit kejap datang, kejap ilang, adalah dlm 10 minit sekali ia dtg..then makin lama makin cepat...

Kul 9 , ada mak cik misi datang untuk "serom" ntah betul ntah ejaan dia..tp tu la istilah yg aku dengar..rupanya kata dua budak student tu ( sempat bkenalan.) maknanya pecahkan air ketuban.. haaaa...lepas tu..sakit dia makin kuat...air kuar bnyak sangat..jantung makin laju...muka abang pon x muncul2..

Tepat kul 10 aku rasa nak neran sangat2..n mak cik misi tu panggil abang....nampak je muka abang, aku rasa kuat n nangis..nangis x tahu knapa..tp cakap kat abang....abang maafkan ayang dunia akhirat , redhakan ayang ....abang usap2 kpala aku n cium dahi aku....abang kata ayang kuat..n mulalah perjuangan aku ...push3....lagi3..da nmpak2 kepala baby...lagi...abang makin galak support...kalimah Allah x pernah putus dalam hati. Mulut n tenaga meneran , sambil hati mengingat Allah dan memohon agar segalanya berakhir dengan senang dan cepat...aku mintak jugak Allah hijabkan rasa sakit ..bagi sikit2 sudala..:)

Then 14minit lepas tu...aku dengar suara baby..aku nampak badan dia..merah mnyala..air banyak..n aku mula menggigil2....abang cium dahi aku n say terima kasih sayang.. dalam keadaan penat, sejuk, gabra aku sempat bisik kat abang..anak apa abang...abang senyuuuuuuuuuuuum aje..aku tau la...baby boy!

Bila kak misi tu angkat dia, letak kat badan aku, aku tengok merah sungguh, rambut lebat x sama ngan teeha, putra n aqeel... then dia amek baby g timbang n cuci kot...then dalam keadaan kak misi tu tengah"kerjakan" aku...aku dengar misi lain jerit...3.8kg. 51sm..huuh? Semangatnya anak aku....adess...patutla rasa penat n ilang tenaga yang amat...

Selesai semuanya, aku dibawa ke katil yg best sikit kul 11 mlm...then abang n sahabat setia kami ASP Hakim datang....pas tu Yanty pulak masuk..huhu..penat....

Kami namakan anak kami Syed Aqeef Mukhreez...semua kawan2 doakan yg terbaik untuk kami sefamly..amin n tq to kawan2 semua....Semoga kehadiran Aqeef akan bawa rahmat , bahagia n mnambahkan rasa kasih sayang antara aku n suamiku...juga kasih sayang anak2 kami yang lain..


dilullabykan oleh noordotyrasulkhan

No comments:

Post a Comment