Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Thursday 21 October 2010

HATI PANAS, PANAS HATI, SOAL HATI...




Salam senyum semuanya...



Semalam saya seharian dalam keadaan marah aje. Ternyata Syaitan bjaya mmbuatkan api kemarahan saya membuak2 mnjadi2. Biasanya saya susah nak marah dan sekiranya ada , saya bjaya kontrol..tapi semalam..saya gagal..gagal mntadbir hati supaya tenang dan sabar. Mungkin banyak amalan2 yang biasa saya buat diabaikan kot..Ya Allah, ampunkan hambaMu ini Ya Allah..

Memang susah menjadi isteri, ibu dan pekerja kerajaan. Banyak hati pihak2 yang perlu saya jaga walaupun saya tahu saya x mampu mmuaskan hati semua pihak. Namun rasa , semangat , cita utk buat yang terbaik kadang2 dibayangi dikelami oleh kata2 jahat yang ada dlm diri , yang pasti dibisikkan oleh laknatullah .



Susah bilamana kita rasa kita sudah buat yg terbaik , korbankan sesuatu yang kita ada, kpunyaan kita, semata2 nak tengok org yg tersayang senyum n bahagia, dan akhirnya pengorbanan kita tu disalahertikan, malah mmbuatkan kita rasa menyesal. Saya cuba utk mmbetulkan , mengikut, patuh dan taat pada sesuatu yang diharapkan, namun penerimaan org yg menerima tetap x sama... ternyata saya gagal lagi..



Taat pada Allah, pada Rasul, pada Suami, pada ketua, pada ibubapa..semua tu dalam kepala saya tiap2 hari. Doa agar saya tidak dilekakan dengan sesuatu yang boleh mmbuatkan saya ingkar pada apa jugak yang diarahkan sentiasa saya ucap, namun siapa saya utk melawan kuasa Yang MAha Menentu.


Kecewa juga bilamana kita dituduh melayan seseorang yang lain lbh dari yang patut dan taat pada seseorang lbh dari patut..(apa ayat aku nih) ..suami saya menegur saya, saya susah utk menerima pandangannya, tapi kalau pandangan tersebut datangnya dari ketua jabatan mahupun sesapa yang lbh tinggi pndidikannya ,, maka senang utk saya terima. Ah..saya kecewa mndengar pnytaan tersebut. Betapa dia tidak tahu yang saya meletakkan dia no 1 selepas Allah dan Rasul. Kenapa harus mmbuatkan saya rasa gusar dengan pnyataan dia? Atau saya memang buruk dan xx pernah elok di amta dia? Aduhhhhhh...memang semalam hari yang membuat saya down. Down dengan sesuatu yang bukan sepatutnya blaku.


Ntah..hati ni msih x selesa, x segar, x gembira..malah tidur pun x lena bilamana dia mmbiarkan saya tidur ngn anak2 je..aduhhhh (bukn dia x tau saya x boleh lena kalau x ade dia kat sebelah )..susah2....komunikasi x bjaya , komunikasi gagal lagi..



Sambil dengar lagu Kekanda Adinda yang dinyanyikan oleh Atilia n Monoloqni saya senyum sendiri..macam sesuai aje lagu ni ngn situasi kami....bila suami x tau dia PERDANA, dia UTAMA, dia SEGALANYA , dia NYAWA..ni lah jadinya....



Ya Allah..kembalikan keadaan yang sediakala..jangan Kau uji aku dengan apa yang tidak mampu aku tanggungi..pinjamkan aku sedikit kekuatanMu agar aku bisa jalani, harungi setiap apa jua yg datang. Kuatkan azam dan semangatku utk bdepan dgn semua..













dilullabykan oleh noordotyrasulkhan

No comments:

Post a Comment