Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Monday 19 July 2010

cerita di pagi2 buta..

Memang penat hari ni. Rasa x selesa pon ada...kat opis smalam pon rasa x selesa je..tp sbb keje aku layankan jugak. Nak lepak lam surau lama2 pon wat sakit pinggang je sbb x berlapik tilam...dgn perut yg dah memboyot dan tggu masa nak meletop ni mmg buat aku x selesa.

balkik rumah lagi penat sebab kena wat keje umah. Spaa lagi nak buat kalau bukan kau? Kadang2 aku gunakan khidmat suara aku yg agak nyaring ni dgn memekik Teeha supaya mnolong aku..." teeha.....tolong capai pnyapu, sapu umah..umi nka kemas dapur n nak jmur kain...."
Sampai malam pon keje x abis dan kain yg nk dilipat pon masih bnyak berbaki...

Mesti nak tanya, mana suami akak kan? Biasalah .....suamiku memang bz memanjang....cari duit, cari projek katanya, adal sikit...itulah alasan yg slalu aku dengar...

mmg susah jadi ibu tunggal.walaupun bukan dalam erti kata menjadi 'ibu tunggal' yg sebenarnya, namun keperitan dan kesengsaraan yg ditanggung oleh setiap 'ibu tunggal' yg rela tidak bkahwin dan mmperjuangan nasib dan masa depan anak2 dapat aku rasa sedikit sebanyak.

Namun agak berbaloi kpd ibu tunggal yang real kerana mereka sebenarnya faham hakikat bahawa mereka adalah IBU TUNGGAL dan TIDAK ADA SUAMI.....berbanding dengan mereka yang masih bergelar isteri kpd seorang lelaki namun dapat dilihat lagak, cara, dan masa mereka diurus sendiri seolah2 mereka juga ibu tunggal @ ibu tunggul...

Bila kita nk mmpersoalkan tntg t/jawab yg harus digalas bersama antara suami/isteri mmg mudah untuk kita menyenaraikannya namun agak sukar bg pasangan sekarang untuk melaksana dan menggalas t/jawab tersebut. Biasanya isteri akan lebih terbeban dengan t/jawab2 rumahtangga tersebut di samping terbeban dengan himpitan perasaan sendiri...

Setuju atau tidak manusia sebenarnya memerlukan seseorang yang perlu menyokongnya, tidak kita siapa gelaran si penyokong itu. Isteri, Suami, Ibu , Ayah,Kaka, Abang, Adik, Kawan atau sebagainya. Namun hakikat manusia saling bergantung pada satu sama lain di zaman ini amat benar sekali. Sayang sekali penyokong yang diharapkan seringkali lupa / lalai/ cuai/ peranan amsing2 dan dlm tidak sedar membuatkan org lain rasa terbeban dengan himpitan asakan yang wujud...

kompleks x? ntha...tgah blur pagi2 ni..
mnunggu seseorang yang masih jugak x balik lagi. Alasan kejap lagi balik sudah basi aku dengar dan aku bosan dengan manusia sebegini...x faham / buat2 x faham/ x masuk ajar/ x reti bahasa atau ape?

knapa berbaur marah? kerana pintu tidakku kunci lalu dia mengabaikan keselamatan org2 yg patut dilindungi!!~

No comments:

Post a Comment