Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Saturday 17 July 2010

cita-cita bila dewasa..lawak kanak-kanak:P

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya terhadap diri sendiri kepada pelajar-pelajarnya. Guru tersebut meminta semua pelajar memperkenalkan diri masing-masing dan memberitahu cita-cita mereka apabila besar kelak.
Abu berdiri dan berkata: "Nama saya Abu bin Bakar. Apabila saya besar nanti, saya nak jadi juruterbang cikgu. Saya nak bawa ayah dan ibu saya mengelilingi dunia. "
Bagus Abu, kata guru gtersebut. Baiklah, seterusnya..
Seorang murid perempuan yang duduk di tepi jendela bangun dan seraya berkata: "Nama saya Norita bt Ahmad cikgu. Bila besar nanti, Ita nak jadi surirumahtangga dan ada anak yang comel dan ramai."
Bagus Ita. Menjadi surirumahtangga adalah cita-cita yang bagus. Ok, siapa lagi?
Maka Johan berdiri dan berkata: " Nama saya Johan bin Jiman cikgu. Bila besar nanti, say bercita-ciota utk membantu Ita mencapai cita-citanya .......
Guru tadika tersebut tersenyum sendirian...

No comments:

Post a Comment