Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Friday 9 July 2010

SYED AREEF PUTRA AL-ATTAS


Alahai,,,,

ni lah namanya hati..mmg x sabar. Pagi2 rutin aku mmg nak anak2 amek buku n blajar meanwhile aku wat keje aku la ..biasalah weekend ni lah baru nk pegang capai semua benda..kain yg x lipat, baju y x abis basuh, mop lantai..ermmm....isteri n ibu yg bkerjayalah katakan.

Hari ni Putra x ingat lagi huruf B. PAdahal semalam dah ajar, petan, malam, tiap2 hari nk bg dia ingat huruf B. but still x ingat. Last2 hari ni Putra kena rotan ngn aku. Aku jerit kat telinga dia....BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB..ingat x?

Putra tau nangis je lah. Geram aku. Aku cakap, selagi Putra x ingat, NO SUSU, NO MAKAN,....n aku kurung dia dlm bilik dia..biar dia rasa.

AKu mmg pantang kalau anak2 susah nk alert pasal study ni. Bair dia tahu betapa pntingnyaa ilmu n pelajaran. Kami org x senang, so..ilmu ni je lah yg dapat aku wariskan untuk anak2 nnt..

Nak arapkan hubby 4sure la, dia bz keje, projek sana sini...n harapkan semua bnde kat umah pada aku...n inilah pengorbanan yang aku kena buat.

Makin sakit hati bila pengorbanan di pandang sambil lewa dan tidak dihargai. Bukan bermakna aku x ikhlas n nak harapkan pujian suami atas semua yg aku buat kat umah ni, but @ least some appreciation la..but Alhamdulillah..abang tau apa yg aku buat. Cuma abangn x suke aku tlampau garang ngan anak2. Nak wat macam mana, mmg x leh handle. Kalau x garang dorangn x takut n x buat. Dah la aku je y ngadap dorang kat umah ni...

erm..SYED AREEF PUTRA AL_ATTAS............nasib kamu lah dapat umi macam ni. Dah la garang, tegas n selalu kata NO(in certain situation la). Duduklah Putra dalam bilik tu n try ingat huruf B tu.

YA ALLAH, berilah aku kekuatan, kesabaran dan kelapangan dada n hati dalam mndidik anak2 ku...Jadikanlah mereka anak2 yg cerdik pandai, sempurna akal fikiran , fasih lidah mmbaca Quran, dan akhlak seperti Rasulullah SAW....

No comments:

Post a Comment