Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Monday 26 July 2010

GUSAR HATIKU LAGI....


Salam..

Ntah kenapa, hati hari ni mmg x senang..susah hati sejak semalam. Semalam x dapat tido lagi...Nak dijadikan cerita, petang tadi di ofis , Najaa keani kaunter meujuk satu kes fasakh padaku..mak kepada klien ini merupakan seorang mak bidan ( mak eton namanya).... Apa lagi, aku minta tolong mak eton 'menjamah' perutku....

Sah!! Kepala babyku still di atas dan kaki di bawah..Hatiku terus x tentu arah. Apa tak nya, ni sudah masuk minggu yang ke 37 ni, baby ku masih juga x pusing2..adakah takdir menetapkan aku untukmelahirkan baby ini secara
czer@pembedahan....wwawawwawawwawawaa...

Jika diberi pilihan, aku tidak mahu di'czer' kerana memikirkan sakit selepas pmbedahan, baby yg bakal dijaga, teeha yg perlu bsekolah, umah yg perlu dikemas, makan minum ku dlm pantang...semua aku fikirkan..

Pada Tj aku luahkan kerisauanku.." Tuan, risaula....." . TJ marah la...dan x benarkan aku fikir sgt mngenai hal ini....kata TJ doa bnyak2, baca Surah Maryam , ayat mula dr 22-25, dan kmudian ayat dr Surah An-Nahl..ayat78.. thanks to TJ....segarang2 selazer2 TJ pon masih bisa mntenteramkan aku seketika... tq Boss!!:)

Pada teeha juga aku luahkan kerisauanku. Tenyata anak ini faham keadaanku dan lantas tnpa aku ajar mengangkat tangan kecil putihnya itu dan berdoa.." Ya Allah...bagilah teeha adik pompuan. turunkanlah kepala baby..sian umi teeha.." sayu hati mndengar teeha brdoa untukku..alhamdulillah..teeha bisa mengerti perasaanku...

Sejak maghrib hingga sekarang fikiranku hanya pada perut n baby ni...adakah masa n peluang untukknya mngubah kedudukannya supaya kembali ke jalan yg sepatutnya...pada abang, aku mintak maaf sejak pagi td..minta juga dia mendoakan aku n bayi ini..serta mminta ehsannya membuat solat hajat untukku...kebetulan malam ni malam nisfu syaaban..semoga mlm ini doa dan rintihanku di dengar ALlah..

Surah An-Nahl, ayat 78. Baca 3 kali, tiup kat tangan, sapu kat perut. Bayangkan kepala baby dah berada di bawah. Allah akan kabulkan apa yang kita fikirkan.
" Dan Allah mengeluarkan kamu dari peut ibumu, dalam keadaan tidak mengetahui sesuatupun, dan Dia mmberi kamu pendengaran, penglihatan dan hati, agar kamu bersyukur.."

Ya Allah...kau dengalah rintihan dan rayuanku ini..aku ingin melahirkan waris buat suamiku, umat Muhammad SAW kekasihmu, serta hambaMu yang baru Ya Allah...maka Kau permudahkanlah kelahirannya, dan Kau kembalikan kedudukan anak ku di tempat / jalan yang sepatutnya Ya Allah...Sesungguhnya Kau yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..maka jgnlah Engkau BIarkan aku sendirian...aminnn~`


dilullabykan oleh noordotyrasulkhan

No comments:

Post a Comment