Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Saturday 24 July 2010

HASBI RABBI ( CUKUPLAH MEMADAILAH ALLAH BAGIKU)









Salam ahad buat semua kengkawan..
Alhamdulillah..marilah sama2 kita panjatkan kesyukuran pada Allah kerna memberi kita seklai lagi peluang untuk bernafas hari ini dan bersyukur juga di atas sebesar2 nikmat iaitu nikmat ISLAM dan IMAN...Subhanallah..

Hari ni aku bangun awal sikit..ntah, semalam kul 3 pg baru tido..agak lena jugak hingga aku terdengar suara memanggilku dari luar rumah.." DOTY...DOTY.." aku tahu sangat suara tu...milik suamiku yang baru balik dari Family Day @ Pengerang Kota Tinggi. Aik, awalnye dia balik..aku ingat malam baru dia sampai...anyhow alhamdulillah Tuhan kerana mengembalikannya dalam keadaan selamat.

Letak je semua beg dia, abang pon tidur sebelah manja...n then slps selesai qada' hajat, aku mnyusul sebelah abang. abang terus tidur, siap bdengkur lagi..Kesian suami aku ni...penat. Aku sempat bacakan Surah An-Nashr dan ku tiupkan di ubun2nya..dgn harapan semoga hatinya sentiasa lembut dan sayang padaku..itu lah antara amalan yang tidak pernah aku tinggalkan sejak ku dapat petua itu semasa bgelar mahasiswa 9 tahun yang lalu.

Mata tetap x boley nk pejam. Ah...baik aku bangun lah. BUat apa yang patut. Then bermulalah tugas sebagai surirumah tepat jam 9 pagi tadi. aku kutip kain2 baju yang perlu dibasuh, lap apa yang patut, mop lantai yang aku rasakan agak bminyak di dapur sempitku, memberus dan membasuh toilet yang walaupun semalam baruku sental, bbukan apa...nak mudahkan bersalin sebab sambil mncangkung aku mmberus lantai toiletku itu..

Pergh...memang penat. Cepat2 aku baca Subhanallah Walhamdulillah Wa la ilaha illalah Wallahu Akbar...ku gagahkan jua diri dengan kudrat yang ada dengan harapan rumah bersih, abang x sakit mata dan anak2 dapat senang lenang.

Dalam pada itu, Fateehah bangun diikuti dgn adik2nya yang lain. Cepat2 dorang buka baju dan meluru ke toilet untuk mandi tanpa perlu ku jerit...hahhahah..tau pun takut!! Cuma budak2 ni perlu dipantau dalam toilet tu, bukan apa..habis dah sebotol shampoo aku dituangnya ke lantai.....

Pendek kata...Ahad minggu ini mmg mmbuat aku sibuk dgn tugas2 yang patut aku buta..bukan bermakna Ahad yang lain aku bersenang lenang, namun Ahad kali ini aku rasa puas kerana semuanya ku sentuh....alhamdullillah....semoga Allah menilai kerja2 ku hari ini sebagai sedekahku kepada keluarga..

Ok itu saja yang aku nk kongsikan dengan kawan2 semua buat kali ini....sehingga kita ketemu di lain lembaran..
salam...........


dilullabykan oleh noordotyrasulkhan

No comments:

Post a Comment