Search This Blog

MY suke dengar list...


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Monday 8 August 2011

BIARKAN MEREKA..

Ahhhh...Biarkan sahaja mereka!

Jika mereka sibuk mencari cinta, biarlah kita sibuk mencari iman kerana iman bisa naik, bisa turun....mohonlah pada tuhan agar ditetapkan iman kita!

Jika mereka sibuk mencari pasangan, biarlah kita sibuk mencari keredhaan, kerana keredhaan Allah yang lebih utama daripada redha seorang manusia...
Jika mereka menangis kerana kecewa, biarlah kita menangis mengenang dosa2 semalam dan mohon ampun atas dosa2 tersebut..:(

Jika mereka lebih cintakan manusia, biarlah kita cintakan Tuhan, kerana Cinta Allah, cinta abadi, tiada galang ganti...

Jika mereka dambakan dunia, biarlah kita dambakan akhirat, kerana akhirat itu sesuatu yang psti sedangkan dunia ini fana lagi bakal hancur!

Biarkan sahaja mereka ya!!!
Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.



dilullabykan oleh noordotyrasulkhan

No comments:

Post a Comment